Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Απόφαση γενικής συνέλευσης ΕΛΜΕ Φωκίδας

Αποτέλεσμα εικόνας για γσ ελμε


Μπροστά μας έχουμε τη μάχη ενάντια στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, την αξιολόγηση. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σηκώνει το βούρδουλα απέναντι στους εργαζόμενους με στόχο την προώθηση της αξιολόγησης και το ξεπέρασμα των αντιστάσεων, που έχει βρει η εφαρμογή του νόμου Βερναρδάκη. Ψήφισε την Τετάρτη στη Βουλή, μαζί με τη Ν.Δ., τροπολογία που αφορά την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με αυτήν τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης, προϊστάμενοι, διευθυντές κλπ. δε θα έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης για την υπηρεσιακή τους εξέλιξη, αν πρώτα δεν αξιολογήσουν τους δημόσιους υπαλλήλους, με βάση τα αντιδραστικά κριτήρια του νόμου Βερναρδάκη (ν. 4364/2016).
Είναι φανερό, ότι τόσο η αξιολόγηση Μητσοτάκη όσο και η αξιολόγηση ΣΥΡΙΖΑ έχει αντιδραστικό και τιμωρητικό χαρακτήρα, στοχεύει στην ενίσχυση της ταξικής επιθετικότητας του κράτους απέναντι στους δημόσιους υπαλλήλους, στην ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, στην παράδοση ολόκληρων τομέων κι υπηρεσιών στους ιδιώτες.
Από την αντιλαϊκή αξιολόγηση δεν εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί. Εδώ πρέπει να επιμείνουμε, γιατί αυτό δε γίνεται εύκολα κατανοητό, όλες οι άλλες δυνάμεις καλλιεργούν το ότι «ακόμα οι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται».  
Την προηγούμενη εβδομάδα ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε
πως άμεσα θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης, η οποία αφορά μέχρι και τις προϊστάμενες των νηπιαγωγείων κι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Αυτό αποτελεί συνέχεια της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων τον περασμένο Ιούνη. Η κυβέρνηση εκβιάζει θέτοντας ως προαπαιτούμενο για τους όποιους μόνιμους διορισμούς στα σχολεία την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Ακούγεται ότι μπορεί να τη συνδέσει και με το δικαίωμα στη μετάθεση ή απόσπαση, όπου εμπλέκονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο. Μπροστά μας έχουμε μάχη.
Οι εξελίξεις στον Κλάδο και συνολικότερα στο Δημόσιο αποτελούν τμήμα της γενικότερης επίθεσης. Απαιτούν αποκάλυψη και μαχητική απάντηση. Το κύριο για εμάς είναι η οργάνωση της αντιπαράθεσης στο σύνολο της αντεργατικής πολιτικής και στο περιεχόμενο της αξιολόγησης
Οι στόχοι της αξιολόγησης δεν είναι η αναβάθμιση του σχολείου και η βελτίωση της εκπαίδευσης, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, αλλά η προώθηση, πιο γρήγορα και επιθετικά, των στόχων του 3ου Μνημονίου για τις περικοπές και την «εξοικονόμηση» δαπανών, ταυτόχρονα με τις αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου (βλ. Νέο Λύκειο, αυτονομία -  κατηγοριοποίηση σχολείου κ.ά.), στη βάση των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Η έκθεση του ΟΟΣΑ του 2017, για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δίνει το περίγραμμα των προωθούμενων πολιτικών που θα είναι: Αξιολόγηση – Αυτονομία των σχολικών μονάδων – Αποκέντρωση της λειτουργίας του σχολείου – αντιδραστικοποίηση του  ρόλου των στελεχών εκπαίδευσης. Εδώ συμφωνούν όλοι. Η ΝΔ και ο Μητσοτάκης πιο επιθετικά και πιο φωναχτά λέει αυτά που γράφτηκαν με λίγο πιο Συριαζαίκο τρόπο στα πορίσματα του διαλόγου για την Παιδεία και τις τοποθετήσεις Γαβρόγλου.
Κρίσιμο μέτωπο αντιπαράθεσης αποτελούν οι εξαγγελίες για τις αλλαγές στο Λύκειο. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι δε θα νομοθετήσει μέσα στο 2017. Πιθανόν θα πάει προς τα τέλη της σχολικής χρονιάς. Η νέα δομή του Λυκείου συνιστά μια σημαντική παρέμβαση στη δομή, τον προσανατολισμό και τη λειτουργία του σχολείου. Η περικοπή των όποιων στοιχείων γενικής παιδείας έχουν απομείνει στο σχολείο, η εισαγωγή πολλαπλών εξετάσεων και κρίσεων του  μαθητή, η πρόωρη εξειδίκευση σε συγκεκριμένα αντικείμενα, με στόχο καθαρά την επιλογή σχολής, αποτελούν αντιδραστικές προσαρμογές του σχολείου στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Εξασφαλίζεται ένα μίνιμουμ βασικών γνώσεων – δεξιοτήτων τις οποίες χρειάζεται ο μελλοντικός εργαζόμενος για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της «δια βίου» περιπλάνησης και αυτό μέχρι την Α΄ Λυκείου. «Κατασκευάζουν» ένα πιο σκληρό ταξικό Λύκειο, φθηνό και αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση! Η αξιολόγηση των μαθητών θα είναι ανελέητη, συνεχής και στο μεγαλύτερο ποσοστό από εξωτερικούς αξιολογητές. Οι μαθητές θα προσφεύγουν στην παραπαιδεία και κοντά σε αυτή θα αναπτυχθούν γραφεία συγγραφής εργασιών. Η δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ απομακρύνεται ακόμη περισσότερο για τους πολλούς, ενώ η μαθητεία και η φθηνή κατάρτιση είναι το «κοστούμι» για τους περισσότερους έφηβους. Ταυτόχρονα προωθούνται σοβαρές περικοπές σε εκπαιδευτικούς, μέσω της μείωσης των γνωστικών αντικειμένων, ανοίγει ένα πελώριος κύκλος μετακινήσεων και κινητικότητας.
Ταυτόχρονα είναι σε ισχύ και μπαίνουν προς υλοποίηση μια σειρά νομοθετήματα που ψηφίστηκαν το προηγούμενο διάστημα. Το Π.Δ. 79/2017 για την λειτουργία της Πρωτοβάθμιας, οι αποφάσεις για το Ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, οι ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή. Οι ανατροπές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου κ.ά., το άνοιγμα των απολύσεων στα Ιδιωτικά Σχολεία, το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια μέσα από τη γενίκευση της δημιουργίας Κέντρων Μελετών στα οποία δεν ισχύουν ούτε καν οι όροι δουλειάς των φροντιστηρίων. 
Διαμορφώνεται μια καθημερινότητα μέσα στο σχολεία με την οποία χρειάζεται να αναμετρηθούμε. Οι συνεχείς μετακινήσεις εκπαιδευτικών, τα πολυπληθή τμήματα, οι ελλείψεις σε υποστηρικτικές δομές, σε τμήματα ένταξης και τάξεις υποδοχής, τα εργασιακά προβλήματα και οι συνθήκες διαβίωσης των αναπληρωτών. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα προβλήματα υποδομών και χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, τα ζητήματα σε σχέση με τη στήριξη των μαθητών, τη μεταφορά, τη σίτιση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, την ενισχυτική διδασκαλία, χρειάζεται να απασχολήσουν τα σωματεία, να αποτελέσουν στοιχεία κοινής δράσης με τους γονείς και τα εργατικά συνδικάτα σε όλες τις περιοχές.
Η αντιπαράθεση με το μορφωτικό περιεχόμενο του σημερινού σχολείου και η παιδεία ως λαϊκό πρόβλημα αποτελούν βασικά μέτωπα για το ταξικό κίνημα.
Σ΄ αυτές τις συνθήκες αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος του εκπαιδευτικού, του δάσκαλου και του καθηγητή που νοιάζεται για τα προβλήματα των μαθητών και των λαϊκών οικογενειών, που με τη στάση του γίνεται φάρος αγώνα, αξιοπρέπειας και διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς. Θέλουμε μέσα από τη δράση του ταξικού κινήματος να αναδεικνύονται όλο και περισσότεροι συνάδελφοι που αντιλαμβάνονται έτσι το ρόλο τους.
Θέλουμε στις πρώτες συναντήσεις με τους γονείς της τάξης μας να δώσουμε τέτοιο στίγμα. Να ενημερώσουμε για τα προβλήματα, να φτιάξουμε συμμαχία, να αφουγκραστούμε αγωνίες για τη μόρφωση των παιδιών, να δώσουμε απαντήσεις.
Στις 5 Οκτώβρη είναι η παγκόσμια ημέρα του εκπαιδευτικού. Θα εκδώσουμε ανακοίνωση βασισμένη στην αντίληψη που είχαν για το ρόλο του εκπαιδευτικού μεγάλοι παιδαγωγοί, που συνέδεσαν τη ζωή και τη δράση τους με το εργατικό – λαϊκό κίνημα και τους σκληρούς αγώνες του λαού μας.. Είναι μια ευκαιρία ώστε πιο μαζικά και στοχευμένα ν΄ ανοίξουμε το ζήτημα του ρόλου του εκπαιδευτικού
Φυσικά υπάρχει και μια πείρα από προηγούμενα χρόνια που πρέπει να αξιοποιήσουμε. Η αξιοποίηση των σχολικών γιορτών, η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που δίνονται μέσα από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κ.ά. δίνει τη δυνατότητα να μιλήσουμε με οργανωμένο τρόπο με τους μαθητές μας για μια σειρά κρίσιμα ζητήματα. Για την ιστορία του λαού μας, που κρύβουν και παραχαράσσουν τα σχολικά βιβλία, για ζητήματα που αφορούν προβληματισμούς γύρω από θέματα, όπως προσφυγιά και πόλεμος, πάλη ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά, διαδίκτυο                                         
Απαιτούμε:
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, κατευθύνσεων και Ομάδων Προσανατολισμού.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π. στα ΓΕΛ, για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ
  • Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών.
  • Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το «Νέο Λύκειο».
  • Ριζική αύξηση της χρηματόδοτησης για την παιδεία προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες. Σχολεία στον τόπο κατοικίας κάθε μαθητή.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα.
  • Ανατροπή όλου του πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής - εξω­τερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βα­θαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί τα σχο­λεία στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο. Όχι στη μισθολογική καθήλωση μέσω της αξιολόγησης. Παι­δαγωγική ελευθερία σχολείο. Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
Πρόγραμμα δράσης:
·         Προχωράμε σε νέα κινητοποίηση την Παρασκευή 29/9 και ώρα 13:00 στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας στην Άμφισσα.
·         Την Τρίτη 3 Οκτώβρη καλούμε σε Μέρα Πανελλαδικής Δράσης ενάντια στην αξιολόγηση. Παίρνουμε μέτρα οργάνωσης της αντίδρασης – άρνησης συμμετοχής των συναδέλφων εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση.
·         Προκήρυξη 24ωρης απεργίας την ημέρα  έναρξης των διαδικασιών αξιολόγησης κόντρα στους σχεδιασμούς της κυβέρνηση και του υπουργείου παιδείας.
·         Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, νέο λύκειο, ΕΠΑΛ και τμήματα, αξιολόγηση κλπ) καθώς και μέτρων περιορισμού των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και ελευθεριών με το υπόλοιπο συνδικαλιστικό κίνημα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
·         Προχωράμε σε ενημέρωση και συντονισμό της δράσης μας ενάντια στην κατάργηση των ειδικοτήτων και ομάδων προσανατολισμού στα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ, μαζί με συλλόγους γονέων, εργατικά σωματεία και Εργατικό Κέντρο.
·         Ενημερώσεις στα σχολεία με ευθύνη της ΕΛΜΕ και του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το νέο λύκειο, αλλά και τις γενικότερες εξελίξεις στην εκπαίδευση. Αξιοποίηση της 5ης Οκτωβρίου παγκόσμιας ημέρας του εκπαιδευτικού
Άμφισσα 27/9/2017
                            Ο Πρόεδρος                                                                                     Η Γ.Γραμματέας

                            Κ.Κυριανάκης                                                                                 Ε.Καρανάσου